Rewalidacja indywidualna

Rewalidacja jest procesem nauczania i wychowania specjalnego polegającym na dążeniu do przywrócenia  każdemu uczniowi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi warunków do możliwie najbardziej wszechstronnego rozwoju i najbardziej optymalnego włączenia  się w życie społeczne. Rewalidacja indywidualna to zajęcia indywidualne, o charakterze ogólnorozwijającym, prowadzone są przez nauczycieli posiadających specjalne przygotowanie do pracy z uczniami niepełnosprawnymi (oligofrenopedagog, surdopedagog).

Celem zajęć rewalidacyjnych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest:
  • optymalne usprawnianie, rozwijanie wszystkich funkcji psychicznych i fizycznych dziecka, które są najsilniejsze i najmniej uszkodzone,
  • korygowanie funkcji zaburzonych, defektów i zniekształceń,
  • wyposażenie dziecka w takie umiejętności i sprawności, aby było ono jak najlepiej przygotowane do realizacji zadań życia codziennego oraz podejmowania ról społecznych w jego środowisku, w miarę możliwości samodzielnie i niezależnie,
  • stymulowanie do działania.
Metody i sposoby udzielania pomocy uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi:
  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,
  • Programy Aktywności Knill’ów,
  • Stymulacja polisensoryczna (wielozmysłowe poznawanie świata),
  • elementy Metody Dobrego Startu, prof. M. Bogdanowicz,
  • Kinezjologia Edukacyjna P. Dennisona,
  • elementy Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania prof. J. Cieszyńskiej,
  • elementy Muzykoterapii i Arteterapii
  • elementy pedagogiki zabawy,
  • gry i zabawy dydaktyczne,
  • ćwiczenia relaksacyjne i wyciszające negatywne emocje.
Rewalidację indywidualną w Szkole Podstawowej im. Królowej Jadwigi i Oddziałach Przedszkolnych w Sierczy prowadzą:
  • mgr Małgorzata Jarosz-Barwińska
  • mgr Agnieszka Gabryś
  • mgr Renata Łanoszka
  • mgr Magdalena Krasoń
  • mgr Urszula Michalik
  • mgr Agnieszka Mroczek
  • mgr Agnieszka Wójcik – Gut

rewalidacjarewalidacja-2