Rekrutacja 2012
Regulamin rekrutacji dzieci do oddziałów przedszkolnych
przy Szkole Podstawowej im. Królowej Jadwigi w Sierczy
Podstawa prawna:
1. Ustawa z 7 września 1991r.o systemie oświaty (Dz.U. 2004r Nr 256. poz. 2572 z późniejszymi zmianami),
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola i szkół publicznych (Dz.U. z 2001r Nr 61 poz. 624 z późniejszymi zmianami);
3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 lutego 2004r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. z 2004r. Nr 26 poz. 232 z późniejszymi zmianami),
4. Zarządzenie Burmistrza Miasta i Gminy Wieliczka z dnia 04 lutego 2009r.
I. ZASADY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO
1. Do oddziałów przedszkolnych przy Szkole Podstawowej im. Królowej Jadwigi w Sierczy prowadzonych przez Gminę Wieliczka przyjmowane są dzieci w wieku od 3 – 6 lat zameldowane na terenie Gminy.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach oraz gdy są wolne miejsca, dyrektor szkoły może przyjąć dziecko, które ukończyło 2,5 roku.
3. Dziecko w wieku 5 i 6 lat jest obowiązane odbyć obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne.
4. W Szkole Podstawowej im. Królowej Jadwigi w Sierczy znajdują się 3 oddziały przedszkolne, a maksymalna ilość dzieci wynosi 70.
5. W przypadku większej liczby zgłoszeń dzieci do oddziałów przedszkolnych dyrektor szkoły powołuje komisję rekrutacyjną.
6. Rekrutacja dzieci do oddziałów przedszkolnych przy Szkole Podstawowej im. Królowej Jadwigi w Sierczy odbywa się w terminie od 1 do 31 marca.
7. Rodzice ubiegający się o umieszczenie dziecka w oddziałach przedszkolnych pobierają „Kartę zgłoszenia dziecka” (ze strony internetowej lub na terenie oddziałów przedszkolnych) i składają ją u kierownictwa placówki.
8. Do oddziałów przedszkolnych przy Szkole Podstawowej im. Królowej Jadwigi w Sierczy w pierwszej kolejności przyjmowane są:
– dzieci 5 i 6 letnie,
– dzieci matek lub ojców samotnie wychowujących dzieci,
– matek lub ojców wobec których orzeczono znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności bądź – całkowitą niezdolność do pracy albo niezdolność do samodzielnej egzystencji na podstawie odrębnych przepisów, a także dzieci z rodzin zastępczych,
– dzieci już uczęszczające do oddziałów przedszkolnych,
– dzieci, które mają rodzeństwo uczęszczające do naszych oddziałów przedszkolnych,
– dzieci obojga rodziców pracujących,
– dzieci z rodzin wielodzietnych.
9. W wyniku rekrutacji listę dzieci przyjętych i nie przyjętych na kolejny rok szkolny podaje się zainteresowanym do wiadomości w holu budynku i na stronie internetowej oddziałów przedszkolnych najpóźniej do 15 kwietnia .
10. Rodzice maja prawo pisemnego odwołania się od decyzji komisji rekrutacyjnej do dyrektora szkoły w terminie 14 dni licząc od podania wyników rekrutacji.
11. Dyrektor szkoły rozpatruje odwołania w terminie 14 dni licząc od zakończenia przyjmowania tych odwołań.
12. Tak podjęta decyzja przez dyrektora jest ostateczną decyzją dla zainteresowanych rodziców.
13. Dopuszcza się tworzenie listy rezerwowej.
Na wniosek rodziców zainteresowanych kierownictwo sporządza listę wg kolejności zgłoszeń
Dzieci z listy rezerwowej przyjmowane są zgodnie z kolejnością umieszczenia na liście wg rocznika, w przypadku pojawienia się wolnego miejsca w oddziałach przedszkolnych.
II. SKŁAD KOMISJI REKRUTACYJNEJ
1. W skład Komisji Rekrutacyjnej wchodzą:
dyrektor szkoły
przedstawiciel Rady Pedagogicznej
przedstawiciel Rady Rodziców
przedstawiciel organu prowadzącego
2. Przewodniczącym Komisji Rekrutacyjnej jest dyrektor szkoły.
3. W przypadku, gdy liczba dzieci zgłoszonych do oddziałów przedszkolnych jest mniejsza od ilości miejsc, dyrektor może odstąpić od powołania Komisji Rekrutacyjnej.
4. Komisja Rekrutacyjna w terminie do 15 kwietnia każdego roku musi ogłosić listę dzieci przyjętych i nie przyjętych do oddziałów przedszkolnych.
III. DOKUMENTY DOTYCZĄCE REKRUTACJI
1. Dokumenty składane przez rodziców do oddziałów przedszkolnych tj. „Karta zgłoszenia dziecka”.
2. Dokumenty stanowiące podstawę pracy Komisji Rekrutacyjnej to:
Karty zgłoszeń do oddziałów przedszkolnych.
Wykaz miejsc zgodny z projektem organizacyjnym.
3. Komisja Rekrutacyjna sporządza protokół ze swojego posiedzenia, do którego załącza:
– listę dzieci
– listę dzieci przyjętych i nie przyjętych do przedszkola.
4. Lista dzieci przyjętych i nie przyjętych do oddziałów przedszkolnych zostaje umieszczona na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej.
5. Rodzice dzieci przyjętych zobowiązani są do podpisania umowy w sprawie korzystania z usług przedszkola do dnia 31 maja
IV. ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY
1. Wywieszenie ogłoszenia o terminach rekrutacji i udostępnienie niniejszego Regulaminu.
2. Wydawanie i przyjmowanie „Kart zgłoszeń dziecka”.
3. Sprawdzenie dokumentów pod względem formalnym i rzeczowym ze szczególnym zwróceniem uwagi na:
– Datę urodzenia dziecka,
– PESEL dziecka,
– Miejsce zamieszkania i zameldowania dziecka,
– Potwierdzenie zatrudnienia rodziców / opiekunów prawnych
4. Zorganizowanie i kierowanie pracą Komisji Rekrutacyjnej.
5. Wywieszenie list dzieci przyjętych i nie przyjętych do oddziałów przedszkolnych przy Szkole Podstawowej im. Królowej Jadwigi w Sierczy po zakończeniu prac Komisji Rekrutacyjnej, nie później niż 15 kwietnia każdego roku.
V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W trakcie roku szkolnego dzieci przyjmowane są do oddziałów przedszkolnych decyzją dyrektora szkoły.
2. Przez rodziców rozumie się także prawnych opiekunów i rodziców zastępczych.
3. Regulamin obowiązuje od 01.03.2012r.